Arn-premiär på andra sidan gatan

Var i stan en sväng igår, och passade då på att gå in på Akademibokhandeln för att kolla läget. Väldigt mycket studenter som handlade kurslitteratur så här i skolstarttider, och jag måste erkänna att jag just då blev lite sugen på att sätta mig i skolbänken på nytt. Fick sen syn på Denis McQuails skitbok Mass Communication Theory och blev opeppad igen. Om det blir någon nysatsning med pluggandet i vår så blir det inte Mediekommunikation, kan jag lova.

Sen åt vi middag på vår favoritrestaurang Bamboo Palace. Tvärs över gatan hölls en kändispremiär för nya Arn-filmen på Rigoletto. Två hästar och några män i skägg var på plats, och röda mattan var såklart utrullad. Jag fick följa med pappa på kändispremiären av Mission: Impossible en gång när jag var 13 år gammal. Kom ihåg att Dolph Lundgren och Hasse Aro var där, och efter filmen fick vi åka buss ut till någon herrgård som Bindefeld eller någon annan festfixare tagit över. Där var det något fyllo som skrek åt mig så att jag blev rädd. Filmen var bra i alla fall, tyckte jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0